Maaf

Aseef jiddan!

Saat aku merasakan hilang manisnya persahabatan, aku dipertemukan semula dengan mereka yg telah lama aku rindu.

Dan aku mula sedar betapa kuatnya bonding kami, bukan atas siapa kami, tapi bagaimana kami menerima satu sama lain.

Betullah kata cikgu faizah, istimewanya bond kami, adalah kerana kami menerima baik buruk orang lain. Dan lebih istimewa, sebab jujur antara satu sama lain.

Hahah penangan truthth or dare  mungkin?

Tapi walau mcm mana pun bestnyaa mereka2 ini, life must move on kan?

Dan aku juga perlu menerima baik buruk orang lain sebagaimana aku terima mereka2 ni.

Maaf sangat, andai kertelanjuran aku melukakan yg lain. Maaf sangat andai aku tidak mampu dan masih lemah mengawal ego dan amarah ku. Maaf sangat andai aku terlalu ikut perasaan seolah iman senipis kulit bawang seakan menipis lagi.

Terima kasih pada yg concern dan menasihatiku tanpa jemu biarpun aku apada awalnya menolak pesanan mu. Terima kasih pada yg tidak tinggalkan aku walaupun aku tinggalkan kalian. Termia kasih yg sudi mendengar luahan hati biar kata2 aku sepedas cili api huhu. Terima kasih yg menerima maaf ku biar perbuatan aku meninggalkan parut di hati mu. Terima kasih buat yg mendoakan aku.

Kali ini, aku benar2 diuji, masih adakah jahiliyyah dalam diri,. Masih adakah ego yg membumi.

Aku harus belajar menerima dan memaafkan. Bagaimana Yang Maha Pengampun dan Pemaaf mampu menerima hati yg busuk penuh amarah dan dendam?

Sekali lagi aseef jiddan!

No comments:

Post a Comment