Andai kata...

Andai cinta kepada manusia itu possibilities-nya, patah hati
Andai cinta kepada manusia itu possibilities-nya, kasih tak berkesampaian
Andai cinta kepada manusia itu possibilities-nya, rindu tak berpenghujung
Andai cinta kepada manusia itu possibilities-nya, jiwa tak keruan

Maka aku menolak segala kemungkinan untuk jatuh cinta kepada manusia
Kepada lelaki

Well, for the time being tho.

Kerana aku belum mampu menahan sakitnya jatuh ketika berlari ke mengejar syurga,
Maka aku tak ingin sakitku berganda kerana seorang manusia

Aku tidak menolak,
Cinta itu menguatkan,
Cinta itu menghidupkan
Cinta itu memberi nafas baru dalam kehidupan

But well, I guess, for me,
It's just not now.

Takutnya aku pada perasaan itu,
Sedangkan bertepuk sebelah tangan mampu membawa jiwa terbang melayang tinggi meninggalkan bumi, inikan pula yang main tepuk amai-amai.

Takut-takut tak tahan sakit tatkala terjatuh menyembah bumi.
Atas balasan kerana tidak sempurna cinta kepada Sang Pencipta.

Sungguh, aku belum bersedia.



















3 comments:

  1. ehem ehem ehem hamboiiii dah ada potensi isi borang...ngahahaha

    ReplyDelete
  2. Boleh daftar utk kursus mungkin... :3

    ReplyDelete