Jangan kau kembali!

Dengan nama Allah, moga Dia meredhai usahaku dan usahamu.

Malam itu terasa sakit di dada. Seolah-olah diletakkan bangunan 11 tgkat. Tahi telinga dah terhakis, sampai nak bernanah dah telinga.

"Korang ni cakap ikut sdap mulut ja!"

Bentak hatinya. Usik-usik manja dah hilang manisnya. Terasa seperti kilat yang memanah telinga. Yang turut membelah dada.

"Aku dah cukup panas ngan korang. Eh, ckap bnyak2 buat tmbh dosa ja la."

"Maaflah kalau aku hidup terlalu berprinsip. dan aku tak suka orang prinsip hdup mcm lalang."

"Maaflah aku ni lifeless. Sekurang-kurangnya hdup aku bukan drama!"

"Aku nak akhirat. Aku nak dunia. Aku takda masa pun nak dbuang. aku tak boleh hdup dgan korang yg bnyak masa ni."

Hatinya menjerit seribu perkataan. Tapi mulut terkunci bicara. Andai saja dia dapat meluahkan semua, tapi iman yg hanya senipis kulit bawang menahan amarah.

Tapi sampai bila?

Mungkin, sabar itu harus sampai bila-bila.

Masakan dia dapat melupakan trbiyah Allah selama ini. Masakan iman senipis kulit bawang mahu dinipiskan lagi.

Moga Allah bimbing dia.
Kerana sabar itu, mungkin tiketnya ke syurga. Moga dicabut dendam. Moga disemai sayang.

Moga amarah tidak kembali!

Curhat aku.

2 comments:

  1. Replies
    1. nana, biar ujian kali nie jadi medium untuk kita tingkatkan lg kesabaran kita. insha Allah c:

      Delete